Welke vorm ga ik mijn marketing geven?

Welke vorm ga ik mijn marketing geven?

Vorig jaar was ik actief op social media met iedere week een blogpost en een foto. Mijn facebookgroep groeide uit tot meer dan honderd volgers! Ik vond het steeds lastiger om content aan te leveren en ik merkte niet dat mijn verkoopcijfers stegen, terwijl ik er zelf veel tijd en energie in stak.

Meerdere vragen kwamen in me op. Was het niet een kwestie voor doorzetten? Hoe ging ik dan mijn boeken verkopen? Hoe zou het zijn als ik dan later weer opnieuw zou starten met marketing? Allemaal vragen die me onzeker maakte, maar uiteindelijk hakte ik de knoop door en stopte ik in oktober met mijn marketing.

In november was de Uitgeversdag en daar bleek: een uitgever verwacht van jou dat je zelf veel aan marketing doet, zichtbaar bent en een ondernemende instelling hebt. Direct speelde mijn onzekerheid op: ik was nét gestopt en nu werd me gezegd dat ik weer moest beginnen en volhouden. Hoe dan?

Ik plande een afspraak in met Sanne Visch en we bespraken de mogelijkheden. Zoals zij al vaker had gezegd: vlogs en podcasts doen het goed! Zover ben ik nog niet, want beiden zijn te veel buiten mijn comfort zone. Ik besloot om voor de blogs te kiezen en met een specifiek thema. Schrijven is en blijft mijn passie, waar ik graag bij wil blijven. Dit is de vorm die bij me past en wie weet volgen er ooit nog podcasts en/of vlogs

Hoe ik mijn blogs dan onderscheidend ga maken in vergelijking met de blogs die ik eerder heb geschreven: een specifiek thema! Op die manier kan ik mezelf als schrijver onderscheiden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *